Hapjes Buffet

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt juni 2021

Fotoserie (alleen voor leden)

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt, evenement op Camping Oriental 5 t/m 19 juni 2021. Het eerste ABC kampeerevenement van 2021 met goed weer, veel gezelligheid, fietstocht, wandelen, Short Golf, Jeu de Boules, BBQ en een een City-Trip in Maastricht.

Zaterdag 5 juni

Camping Oriental

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt, we staan met een groep van 19 ABC-equipes op camping Oriental in Berg en Terblijt. Oriental was de naam van de camping, maar recent is het overgenomen door EuroParcs en heet het EuroParcs Resort Poort van Maastricht.

Op het veldje bij onze caravans worden we verwelkomd door onze organisatoren Lia, Hans, Sebina en Jan en drinken er koffie. De organisatie heeft veel problemen gehad met het organiseren van dit evenement in een tijd dat nog niets kon door corona. Alle afspraken in het programma zijn gemaakt vlak voor het evenement zelf.

Zuurvlees
streekgerecht “zuurvlees

Gelukkig zijn vandaag de corona regels versoepeld en mogen de restaurants weer open. Ook met het weer hebben we veel geluk. Vooraf was de maand mei koud en veel regen. Maar tijdens deze 2 weken hebben we fantastisch mooi zomerweer met op het einde wel erg warm. Wij starten ons evenement met het welkomstdiner in Café Zaal ‘t Vöske net buiten de camping in Berg en Terblijt. Op het menu staat als hoofdgerecht een typisch Limburgs streekgerecht “zuurvlees”.

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt Zondag 6 juni

Molkky
Mölkky

Na een rustige morgen spelen we ’s middags op het veldje het Mölkky spel. We moeten genummerde blokken omgooien met een werpblok tot exact 50 punten. Na 2 u spelen is Rob de winnaar met de meeste punten.

Maandag 7 juni

Maandag, een vrije dag en velen bezoeken de supermarkt in Berg en Terblijt en ook het mooie toeristische stadje Valkenburg.

Dinsdag 8 juni

Een wandeling vanuit de camping naar de Bemelerberg. Ongeveer 20 personen hebben de wandelschoenen aangedaan. Een mooie wandeling door de bossen en het glooiende landschap. Onderweg worden wij getrakteerd op een frisdrankje door de organisatoren. Na 1,5 u wandelen zijn we vermoeid weer terug op de camping in Berg en Terblijt.

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt Woensdag 9 juni

Botanische Tuin Kerkrade

Op het programma staat een bezoek aan de Botanische Tuin Kerkrade. De oorsprong van de tuin ligt in het mijnverleden. In de mijn Terwinselen wordt door de Staatsmijnen t.b.v. de bewoners, een recreatiepark aangelegd, waar men in de vrije tijd kan vertoeven. Dit park is uitgegroeid tot een botanische tuin. Bij onze aankomst krijgen we koffie met een Limburgse vlaai. Daarna wandelen we door de prachtige tuin, waarbij van elke boom en struik de namen zijn vermeld. Het park omvat naast bomen, struiken en plantenperken in het midden een grote waterpartij.

Donderdag 10 juni

Jeu de Boules

Spelletjes dag, de equipes spelen tegen elkaar Jeu de Boules. Het is warm zomerweer, maar gelukkig hebben we een veldje kunnen vinden met talrijke bomen. We spelen 3 partijen, waarbij Els en Jack het beste scoren.

Happy Hour met snacks

Na de Jeu de Boules wedstrijd is aan het eind van de middag een happy Hour op ons veldje. De organisatie verrast ons met snacks en tenslotte krijgt iedereen aan het einde een zak frites. Dus “thuis” hoeven we ook niet meer te eten! Tenslotte demonstreert Hans een van de nieuwe spelletjes die we zullen spelen op ons 35 jarig lustrum volgende jaar september.

Vrijdag 11 juni

Vandaag een uitstapje naar Maastricht gemaakt. Al vroeg fietsen we naar Maastricht (7km) naar de kade langs de Maas. Eerst stappen we in een heuse Amerikaanse schoolbus. Gedurende een uur rijden we door Maastricht, eerst door Wyck met grote gebouwen uit het begin van de 20ste eeuw; Bonnefanten museum, Centre Céramique en het Gouvernementsgebouw (Provincie huis). Daarna wordt door de oude stad gereden en passeren ook het bekende Vrijthof. Maastricht (betekent: doorgang van de Maas) heeft vele oude gebouwen die teruggaan naar de vroege Middeleeuwen toen Maastricht deel uitmaakte van het Romeinse rijk.

Na de rondrit stappen we op de rondvaartboot en we varen ca. 1 uur over de Maas naar het zuiden tot de grens en daarna weer terug. We varen langs de Sint-Pietersberg en de heuvels van Kanne. Na de vaartocht hebben we gelegenheid zelf de stad te bezoeken en velen nemen op een terras een drankje of de lunch. Daarna fietsen we tegen de heuvel op (6%) terug naar de camping in Berg en Terblijt.

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt Zaterdag 12 juni

Happy Hour BBQ
Happy Hour met BBQ

Een rustige dag. Ieder heeft een tegoedbon ontvangen om hiermee vlees te kopen bij de slager in Valkenburg. Aan het eind van de middag is er een gezellige barbecue op ons veldje. We hebben lekker gegeten en gedronken en nog lang bijeen gezeten.

Zondag 13 juni

Klootschieten

Zondag, 13 juni, onze 3de spelletjesdag; klootschieten op een parcours van weggetjes rond de camping (5km). We worden in 6 groepen gedeeld, waarvan 2 groepen tegen elkaar spelen en elke groep noteert het aantal worpen dat men gooit tot het einde van het parcours. Het begin van het parcours loopt langs heggen, waarin de kloot steeds in verdwijnt waardoor we niet snel opschieten. Gelukkig konden we steeds de bal terugvinden en na 2 u gooien en lopen bereiken we het eindpunt van het parcours terug bij de camping in Berg en Terblijt. We leveren onze lijst met het aantal worpen in bij de organisatoren.

Maandag 14 juni

De 4de en laatste speldag. We gaan naar Margraten om Short Golf te spelen. Allereerst krijgen we uitleg van een Marshall hoe het golfspel gespeeld moet worden, welke houding je moet aannemen om het balletje goed te raken en waar je met welke club moet spelen. Het terrein van Short Golf heeft 9 banen van 50 tot 80 meter. Ieder van ons is beginner, dus in het begin valt het tegen om de bal goed te raken.

Na 2 uur hebben we alle 9 banen gespeeld en geleerd hoe je het beste moet staan voor een verre slag en daarna bij het putten op de Green de snelheid van je slag te regelen om het balletje in de hole te krijgen. Iedereen telt zijn eigen slagen en levert de scores in bij de organisatie. Hans L. en Jack spelen gelijk en worden eerste.

Dinsdag 15 juni

Happy Hour hapjes buffet
Hapjes buffet

Een vrije dag en om 17.00 u een Happy Hour met aan het eind een buffet. De traiteur uit Valkenburg brengt de spullen en we krijgen een heerlijk buffet met diverse vleessoorten en allerlei salades en tot slot nog een schaaltje vers fruit.

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt Woensdag 16 juni

Vanwege de warme dag vertrekken we al vroeg naar Margraten en bezoeken daar de Nederlandse Amerikaanse Begraafplaats van gesneuvelde Amerikaanse militairen uit de 2de wereldoorlog. Er zijn hier 8301 militairen begraven en nog 1722 vermisten worden op muren vermeld, in totaal 10.000 Amerikaanse militairen die zijn omgekomen voor onze vrijheid. Het is erg indrukwekkend en je wordt er stil van en verdrietig dat zoveel jonge mensen zijn overleden!

Donderdag 17 juni

In restaurant Aan de Linde in Valkenburg is voor ons een lunch gereserveerd. Het restaurant is schitterend gelegen aan het riviertje de Geul. We gebruiken er het 12-uurtje. Vooraf soep, daarna broodjes met kroket en diverse ham soorten. Na afloop is er tijd om het stadje te bezoeken, maar door het hete weer is daar weinig animo voor en gaan de meesten snel terug naar de camping voor een koele duik in het zwembad.

ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt Vrijdag 18 juni

De voorspelde onweersbuien trekken Zuid Nederland in, maar Zuid Limburg blijft dit bespaart en we kunnen gelukkig zonder regen onze voortent en luifel afbreken en droog opbergen. ’s Avonds is het afscheidsdiner in Café Zaal ‘t Vöske, gelegen net buiten de camping in Berg en Terblijt. Vooraf hebben we kunnen kiezen uit enkele voorgerechten en hoofdgerechten en desserts. Alles smaakt uitstekend en het is erg gezellig. Tijdens het diner doet Jan de sluiting van het evenement Limburg. Hans maakt de overall winnaars van de 4 spelletjes bekend. Derde wordt Henny & Bernard, Els & Jack worden tweede en de grote winnaars zijn Sylvia & Hans. Allen ontvangen een leuke prijs.

Henny dankt de ORG
Hennie bedankt de Organisatoren

Als dank aan de organisatoren Lia, Sebina, Jan en Hans heeft Henny geld ingezameld bij de deelnemers en zij bedankt hen en reikt de enveloppe met inhoud uit. Tenslotte bedankt Jack namens alle deelnemers en het bestuur, de organisatoren en de dames ontvangen bloemen en de heren krijgen een tray met allerlei Limburgse biertjes. Ook overhandigt Jack de heren het welverdiende koperen ABC plaatje.

Zaterdag 19 juni

Limburgse Vlaai

De dag van ons vertrek. Omdat we uiterlijk 11 uur vertrokken moeten zijn, drinken we al om 9 uur koffie met een laatste heerlijke vlaai met aardbeien.

Wij nemen afscheid van elkaar en bedanken de organisatoren persoonlijk voor het geslaagde evenement. De meesten zien elkaar op het volgende ABC-evenement in Vorden begin september.

Jack van der Hof

Secretaris, ABC-Caravanclub

5 reacties op “ABC-Caravanclub in Berg en Terblijt juni 2021”

1. blank

Ja prachtig evenement met veel leuke uitstapjes en spelletje en natuurlijk erg mooi weer maar wat een super weken waren dat toppie

2. blank

Hallo Lia en Hans en Sebina en Jan het was een mooi evenement we hebben er super van genoten en veel leuke uitjes mee mogen maken. Happy hour was ook te gek we werden goed verzorgd. Wij kunnen wel zeggen dat is haast niet te verbeteren

3. blank
    w.v.winden@kpnmail.nl

Bedankt voor deze mooie vacantie, we hebben er van genoten.
    Complimenten voor de organisatie.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.