BBQ Den Hout

ABC-Caravanclub op Camping Vrachelen in Den Hout september 2020

Slideshow (alleen voor leden)

De ABC-Caravanclub evenement op Camping Vrachelen in Den Hout van 5 t/m 12 september 2020. Het eerste en enige ABC kampeerevenement van 2020 vanwege de Corona problematiek. Evenement met goed weer, ondanks de 1,5 meter veel gezelligheid, 2 fietstochten, Boerengolf, Jeu de Boules, Barbeque en een bezoek aan het Brabants Museum Oud Oosterhout.

Zaterdag 5 september

happy hours
Opening van het evenement

We staan met 22 caravans en campers op Camping Vrachelen in Den Hout, een dorpje bij Oosterhout. Het is een kleine gezellige camping met 40 plaatsen op 1 groot veld. Alle plaatsen zijn bezet en we staan als ABC verspreid over het veld. Het is mooi najaarsweer, 18-20 0C en geregeld zon. Tot dusver zijn alle evenementen in 2020 afgelast i.v.m. het Corona virus. We zijn blij dat dit evenement wel kan doorgaan met inachtneming van de veiligheids-maatregelen volgens het RIVM. De organisatie heeft op het veldgedeelte, voor onze bijeenkomsten en happy hours, plaatsen gemarkeerd met rode lintjes zodat elke equipe op veilige 1,5 meter afstand van elkaar zitten. Op zaterdag wordt het evenement geopend door Lia, Corrie, Bert en Hans op het veld. We drinken koffie en Hans vertelt in het kort het activiteiten programma van deze week. Aan het einde van de middag borrelen op het veld. Hoewel er wat wind staat is er gelukkig een beetje zon, zodat het redelijk behaaglijk is. Want we kunnen niet naar de kantine, deze is nu te klein voor ons allen. De organisatie heeft voor iedere equipe separaat hapjes gemaakt.

Zondag 6 september,

Uitzicht over de Leemputten
Ven de Leemputten

Het is niet warm maar wel zonnig en minder wind. In de middag rijden we in 2 groepen een fietstocht van 30 km. De route gaat door het centrum van Oosterhout en door de bossen van Dongen en Dorst. Voor onderweg hebben we een drankje ontvangen bij het vertrek. In het bos bij Dorst rijdt Jack die groep 2 leidt over een loslopende hond en valt. Gelukkig geen botbreuken, wel een bloedende hand en een zere knie. In het bos is er een leuke stop bij het ven de Leemputten waar we ons drankje en hapje nuttigen. Na 2,5 u zijn we weer terug op de camping.

Maandag 7 september

De boerengolfbaan
Boerengolf

Het is mooi zomerweer en vanmiddag gaan we in den Hout boerengolf spelen. De boerengolfbaan “de Houtse Linies” heeft 10 holes. We zijn verdeeld in 8 teams van 5 personen. We moeten zo’n 3 km lopen en gedurende 2,5 u wordt er fanatiek gestreden om de minste aantal slagen te eindigen.

Dinsdag 8 september,

Jeu de Boules toernooi op Camping Vrachelen in Den Hout
Finale Jeu de Boules toernooi

Vanmiddag spelen we een Jeu de Boules toernooi op Camping Vrachelen in Den Hout, waarbij equipes strijden voor de titel bij de ABC. Eerst spelen we 2 voorrondes volgens het afvalsysteem. Er zijn 4 equipes die beide wedstrijden winnen en die spelen weer tegen elkaar. De halve finale wordt gespeeld, waarna de organisatie voor ieder een hapje en een drankje heeft. Tenslotte wordt de finale gespeeld waarbij Janny en Wim de winnende Jeu de Boules equipe zijn.

Woensdag 9 september

Een vrije en bewolkte dag. Aan het einde van de dag hebben we een gezamenlijke barbecue. We hebben een vleesbon ontvangen, waarmee we bij de plaatselijke keurslager in Oosterhout vlees, saus, salades en brood kunnen halen. Aan het einde van de dag gaat de kille wind liggen en kunnen we met z’n allen gezellig barbecueën. Een leuk slot van de dag op Camping Vrachelen in Den Hout.

Donderdag 10 september

binnenmuseum

De zon is weer terug en in 2 groepen bezoeken we het Brabants Museum Oud Oosterhout. Het museum heeft 3 gidsen zodat we met 7 personen per gids zijn en daarmee voldoen aan de corona regels. Met onze gids bezoeken we eerst het binnenmuseum. Dit museum toont hoe men leefde in Oosterhout tussen 1900 en 1950. In verschillende ruimtes zien we; de huiskamer, katholieke kerkattributen, een schoollokaal, een veestal, een kaasmakerij en ook de werkkamer van de burgemeester.

Het volgende museum is de ambachtsschuur. Er is een tentoonstelling van oude ambachten; houtzagerij, schoenmakerij, smederij, bijenhouder en klompenmakerij.

Oosterhout in miniatuur
Brabants Museum Oud Oosterhout

Daarna gaan we naar buiten waar op een groot veld allerlei bekende huizen en gebouwen van Oosterhout in miniatuur zijn nagebouwd. Er zijn totaal 270 miniatuur huisjes die het complete dorp Oosterhout vormen. Oosterhout is bekend om zijn productie van snoep, kaneelstok en noga. Ook de bekende firma Jamin kwam uit Oosterhout. Bij de uitgang is er het snoepwinkeltje waar deze zoete lekkernijen gekocht kunnen worden. Na het bezoek aan het museum keren de meesten per fiets weer terug naar Camping Vrachelen in Den Hout.

Vrijdag 11 september

Sebina en Jeannette zijn de besten
Sebina en Jeannette

Het is nog steeds mooi zomerweer. We maken in 2 groepen een fietstocht (23km) naar het gebied zuidelijk van Oosterhout. We maken een koffiestop bij de Abtshoeve. Aan het eind van de middag is er een afsluitend Happy Hour. Ook de winnaars worden bekend van de spelletjes. Corry maakt de winnaars bekend van de cryptische tekeningen wedstrijd; Sebina en Jeannette zijn de besten. Voor het Jeu de Boules toernooi ontvangen de winnaars Janny en Wim de eerste prijs. Daarna blijft het nog lang gezellig bij warm zomerweer en komt de organisatie rond met warme hapjes vlees, saté stick, sparerib en hartige balletjes uit de Kippiepan.

Zaterdag 12 september

Lia, Hans, Corrie en Bert

De dag dat de meesten zullen vertrekken. Om 10.30 u drinken we op het veld koffie en ontvangen we een broodje. Jan bedankt namens de deelnemers en het bestuur de organisatoren; Lia, Hans, Corrie en Bert en zij ontvangen geschenken en het koperen ABC plaatje. We zijn blij met het zeer geslaagde evenement op Camping Vrachelen in Den Hout dat toch doorging ondanks corona. We nemen afscheid van elkaar tot het volgende evenement over 3 weken in Delft. (Redactie: evenement wat naderhand is geannuleerd wegens de sterk oplopende Corona besmettingen)

Jack van der Hof

Secretaris, ABC-Caravanclub

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.